Een moeilijk begin - Reisverslag uit Bahir Dar, Ethiopië van Jenny Houdt - WaarBenJij.nu Een moeilijk begin - Reisverslag uit Bahir Dar, Ethiopië van Jenny Houdt - WaarBenJij.nu

Een moeilijk begin

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Jenny

03 Februari 2018 | Ethiopië, Bahir Dar

Eindelijk zit ik op de site en op de juiste plek. Het kost veel tijd en geduld om erop te komen. ik vind deze site toch eigenlijk heel slecht, ik heb er altijd al veel problemen mee gehad, komt nog bij dat het internet in E niet geweldig is, maar andere sites kan ik toch vaak wel bereiken. Ik zal dus even mijn eerste stappen in E weergeven, want morgen lukt het misschien weer niet. Het moeilijke begin slaat dus niet op mijn eerste dagen in E. Daniel, mijn reisagent, zorgt heel goed voor me. Hij kwam me ophalen van het vliegveld en verder heeft hij overal jongens, en ik hoop ook meisjes, zitten die ondersteund worden door zijn stichting en die ik kan bellen en zij laten mij de stad zien en regelen zaken zoals een simkaart, buskaartjes e.d. Dus eigenlijk word ik in de watten gelegd en daar word ik ook een beetje lui van.
Maar hoe is Addis Ababa en Ethiopie? Eigenlijk is het heel Afrikaans. AA is een chaotische stad met veel files, het zou zo Kampala kunnen zijn. Er is dus niet zo heel veel aan, ik heb een paar musea gezien en veel geleerd over Ethiopie, de heersers, de archeologische vondsten. Lucy is 3,5 milj jaar oud, het is maar een klein vrouwtje met brede heupen. Toen ik mijn gids vroeg of hij echt geloofde in de evolutie of toch in de verhalen uit de bijbel, bleek dat toch het laatste te zijn. 65% van de bevolking is orthodox christelijk en ze nemen de bijbel heel letterlijk. Zo zou een van de eerste heersers van Ethiopie, Menelik I, een zoon zijn van een avontuurtje van koning Salomo en de koningin van Sheba. Ook wordt een stuk van het kruis waar Jezus op gekruisigd is vereerd in verschillende ceremonies. Na AA ben ik met een van de knullen met de bus naar Bahir Dar gegaan, om 4uur s' nachts, een reis van 10uur. Pffff! Bahir Dar is de Ethiopische Riviera, met een groot meer, heerlijk weer en minder druk. Vanmorgen naar de Blue Nile geweest, dat is een zijtak van de Nijl die in Soedan daarin uitkomt. De watervallen waren niet zo spectaculair omdat het nu droge tijd is, maar ik vond ze toch wel de moeite waard samen met een wandeling en heel veel vogels. Morgen doe ik een boottour over het meer met een bezoek aan de verschillende kloosters op de eilanden. Ik stop er mee en ik hoop dat het lukt om er wat foto's bij te voegen.
De groeten en tot de volgende keer.
Jenny

  • 03 Februari 2018 - 20:24

    Doortje:

    Ben reuze benieuwd naar je reis. Ik had graag E bezocht vanwege mix natuur/cultuur. Is de koffie lekker?
    grz

  • 03 Februari 2018 - 21:52

    Maria:

    Hoi Jenny, ziet er goed uit...
    helaas, de foto's hebben een blauwe waas en zitten gedraaid, sommige!!
    veel plezier nog!!
    liefs, maria

  • 04 Februari 2018 - 13:24

    Marga:

    he tuinmaatje.
    wat fijn om te horen dat je eerste transfer gelukt is. laat je lekker verwennen.
    Als je terug komt is er genoeg te doen in onze tuin ;)
    IFFR en de restaurants waren geweldig. ik heb dus ook een verwen-week gehad.
    groetjes en amuseer je!
    Marga

  • 04 Februari 2018 - 17:46

    Jokevh:

    Ha Jenny,
    Leuk om van je te horen! Maak je niet te druk over het internet en de site.
    Bij mij geen blauwe waas over de foto's, een klikje en het was weg.
    Groetjes van Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jenny

Ik ben een gepensioneerde vrouw en ik hou van reizen, speciaal in Afrika. Omdat ik vaak alleen reis wil ik graag communiceren met anderen. Ik hoop dat de omstandigheden in Ethiopie zodanig zijn dat ik af en toe gebruik kan maken van internet.

Actief sinds 23 Jan. 2018
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 3879

Voorgaande reizen:

23 Januari 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Januari 2018 - 07 Maart 2018

Mijn zoveelste reis

Landen bezocht: